1 Haziran 2015 Pazartesi

Nerden çıktı bu bisiklet işi ve ilk deneyimler

Uzun süredir okul ev ve cami arasında geçen hayatı biraz renklendirmek için bir hobi arayışı içerisindeydim.Kafamda bazı seçenekler vardı doğa yürüyüşü yapmak , balık tutmak , ağaç işleriyle uğraşmak ve bisiklet. Bu seçeneklerle ilgili yaptığım araştırmalarda bana en sempatik geleni bisiklet oldu e nede olsa çocukluğumuzda bisiklet sürmüşlüğümüz , lise ve dersaneye bisiklet ile gitmişliğimiz vardı.Bisiklet ile ilgili araştırmalarımı Ocak şubat gibi yoğunlaştırıb 14 Mart günü bir çok bisiklete heveslenen yetişkinin yaptığı gibi yanlış seçimle bir dağ bisikleti olan Salcano Ng 650 aldım ve biraz kullandıktan sonra o kalın lastiklerin asfalt yol için uygun olmadığını anlayarak daha hızlı ve konforlu gidebileceğim 1.50 dış lastik taktım. Ve bisiklet ile ilk poz :)
Daha sonraki süreçlerde neler yaşadım : iki aylık tecrubelerimi paylaşacak olursam 800 km nin üzerinde yol yaptım . İlk günlerde tek başıma geziyordum ve bu günü birlik kısa gezilerimi Facebook ta paylaştıkca bazı arkadaşlarımın ilgilisini çekti ve benden bilgi aldılar , benim yaşadıklerımı onlar yaşamasın diye doğru yönlendirmeyle 3 arkadaşım şehir bisikleti aldılar.Beraber gezmeye başladık her geçen gün gezi mesafemizi ve güzergehlerımızı geliştirdik.2.20 dağ bisikleti lastiğini 1.50 yol lastiği ile değişim , şu şekilde bir fark oluyor :
-Selemi değiştirdim bisikletin üzerinde gelen sele çok rahatsız edici ve kuyruk sokumu bölgesinde ciddi bir ağrıya neden oldu , doktora gittim (Kıl dönmesinden şüphelendim )doktor baktı hiç bir şeyin yok dedi , bisiklet sürmeye başladığımı duyunca git seleni değiştir dedi :) -İlk haftalarda bisiklet ile ilgili gerekli diğer malzemelerin tedarikini araştırdım.www.bisikletforum.com sitesinden bı konuda çok faydalandım.İkinci el kısmı var bu sitede , oraya ihtiyacım olan kask eldiven ,km sayacı ,matara ve kafesi ile ilgili konu açtım , İstanbuldan bir abimizde saydıklarımın tamamı varmış ,kargoyla gönderdi , elime geçince bende parasını havale ettim.Bu mazemeleri ikinci el çok uyguna temin etmiş oldum.Ahmet hocama hastalığı bulaştırma denemem :)
-Sağ kolumda ciddi bir uyuşma başladı ama çok şükür şu anda yok.Fakat en az 1 1.5 ay sürdü bu uyuşma hissi. -Genellikle Osmaniye çevre yolunda sürüyoruz çünkü trafik çok az , yol kenarı daha geniş ve güvenli , hem üst hem alt çevre yolunun tamamını pedalladığımızda 30 km gibi bir mesafede sürmüş oluyoruz ki bizim için şu an yeterli. -Dernek kuruldu (OBİS)Osmaniye bisiklet derneği.Şimdilik Cuma akşamları turluyoruz , güzel bir ortam var forma yaptırdık , 19 mayısta kuş cennetine fidan diktik. -En uzak Dörtyola gittim geldim bir arkadaşımla beraber.90 Km gidiş geliş , kısmetse başka bir yazıda bu geziden ayrıntılı bahsedeceğim. -Şimdilik aklıma gelenler bunlar , bisiklet sporuna başlamak isteyen , bir hobi arayışı içinde olanlar için umarım faydalı olmuştur verdiğim bilgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder