14 Haziran 2015 Pazar

Osmaniye-Kadirli 90. gün 95 km

Bisikletimi alalı bügün tam 90 gün olmuş ve uzun süredir aklımda olan Kadirli yolculuğu bugüne kısmetmiş.Saat 13:30 civarı yola koyuldum. Kadirli yolu üzerinde bulunan fıstık heykeli ve otogar.
Biraz ilerde cevdeyiye yol ayrımı var biri eski yol diğeri yeni yol.
Cevdetiye kanal ağzına kadar dolu.
Cevdetiyeden sonra yeniköydeyim hava kapalı olması çok iyi sıcak yok.
Yol azığım bir muz ve ıcetea.
Yeniköyden sonra sırayla Kırmıtlı , değirmenocağı ve sakarcalık köylerinden hızla geçiyorum.Yolun büyük bir kısmı hafif iniş olduğu için ortalama 25 km hızla yol alıyorum.
Sakarcalıktan sonra bir bisikletci ile karşılaşıyorum.Mehmet abi kadirliliymiş fakat istanbulda terzilik yaptığını söyledi.Geoteck marka katlanır bir bisikleti var.Şehirler arası yolculuk yaptığını , geze geze acele etmeden yolculuk etmeyi sevdiğini söyledi.Nereye gittiğini sorduğumda ise Önce Osmaniye ardından Hataya kadar gideceğini söyledi.Antalya ve civar illerde bisikletle yolculuk yapmayı seviyormuş.Mehmet abinin telefon numarasını aldım ve yoluma devam ettim.
Yaşar Kemal in memleketindeyim.Hamite.
Hamiteden sonra selimiye ve Orhaniye köyleri var daha sonra ise yol yeni yola bağlanıyor bu yol ise düm düz bir yol kadirliye kadar.
Bisiklet ile ilk kez kadirliye gittiğim için ha bire km sayacına baktım daha ne kadar yolum kaldığını hesaplamaya çalışırken bu tabela ile karşılaştım :D
Dedim neyse pek birşey kalmamış diyerek pedallara yüklenmiştim ki Kadirliye 5 km kala Bögürtlen yazan bir tabela ile karşılaştım , durmamak olmazdı :) Aşı bögürtlen yetiştiren yener abi ile tanıştım iki bahçeleri varmış şu an satılanlar erken yetişen bahçedeki bögürtlenlermiş.15 mayıs-01 Agustos tarihleri arasında günlük toplanıp yol kenarında satıyorlarmış.Yolunuz Kadirliye düşerse bu bögürtlenleri tadmadan geçmeyin , gerçekten harika bir tadı var.
Sonunda kadirli tabelası.
16:30 gibi kadirlideydim hava bir yandan yağacak gibiydi ve dönüş yolunu düşünüyordum bu kısa zamanda ancak gelmişken Meşhur Kadirli usulü sucuk ekmek yiyebildim.Sora sora Kadirlininin en popüler sucuk ekmekcisi Bünyaminin yerini buldum ve gerçekten söyledikleri kadar lezzetliydi.Mekanın adı Bünyaminin yeri fakat işleten abiimizin adı Oğuzhanmış. :) Kadirliye yolunuz düşerse sucuk-ekmek yemeden ayrılmayın.
Dönüş yoluna geçtiğimde yağmur atıştırmaya başladı , simil simil derler ya aynen öyle yağıyordu yağmur , sık sık km saatimi sildim su kaçmasından endişelenerek.Yağmur öyle tatlı yağıyordu ki hiç rahatsız olmadım.Islanıyordum fakat yağmur durduğunda karşıdan esen rüzgarla üstüm başım tekrar kuruyordu fakat az sonra yağmur bir daha yağmaya başlıyordu ,böyle böyle dönüş yolunda ilerledim.
Tüm yol boyunca her yer mısır tarlalarıyla dolu ,nereye baksanız mısır :D
Burası yol ayrımı gelirken yeni yoldan geldim fakat fotoğraftak abi bana yeni yoldan dönersem daha rahat edeceğimi söyledi ,kendisine teşekkür ederim gerçekten düm düz bir yoldu rahat ettim ta ki
75 km den sonra hiç ara vermeden pedalladığım için yorulmaya ve sol kolumda ve bacağımda ağrılar oluşmaya başladı ,mini bir mola verdim.
Dönüş yolunda yeni yoldan devam ettim bunlarda yeni yol üzerindeki cevdetiye civarı
19:35 de Osmaniye otoğarının oradaydım ve yolda hiç durmadan geldiğim için ikindiyi SomuncuBaba camiinde kıldım
Notlar: 1-Bir gün içerisinde tek başıma en uzun turumu gerçekleştirmiş oldum (95 km).2-Şehirler arası günlük 100 km ortalamayla bir yolculuğa çıkıbileceğimle ilgili kendimi denemiş oldum.3-Yola çıkarken bir çok tereddütüm ,korkum vardı bunları bir nebze de olsa yenmiş oldum. Bu da strava kaydım. Okuduğunuz için teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder