19 Eylül 2015 Cumartesi

Aykut Tufan dan uygulamalı bisiklet sporu eğitimi

Aslen Osmaniyeli olan Aykut abiyle tanışmamız internette rastladığım bir haber üzerine olmuştu.Haberde İzmirden 5.5 günde bisikletle geldiği yazıyordu ( google amcaya sorun direk çıkıyor ) Face den ulaşıp tanışmamızla birlikte bu güne kadar bisikletle ilgili çok faydalı bilgiler edindim.Kurban bayramı için Osmaniyeye geleceğini öğrendiğimde ise kendisiyle bir gezi teklifimi geri çevirmedi.
Güzergah olarak kadirliye doğru sürecektik , bana kalsa Aykut abiyide yakalamışken kadirliye kadar sürmek istiyordum fakat aykut abi bunun doğru olmayacağını benim kondisyonumdaki birinin sürebileceği mesafenin 25 gidiş 25 geliş olmak üzere 50 km olacağını söyledi.Yola çıktığımızda bunda ne kadarda haklı olduğunu uygulamalı olarak görmüş oldum.Bisiklet olayını spor olarak yapmak isteyen birinin belli biz nabız düzeyinde belli süre yol katetmesi gerekmekteymiş.Örneğin kendisi günlük kısa antremanlarında (35 x2 km) ( 40 x 2 km) ortalama 130 140 hatta 150 nabız düzeyinde turunu tamamlıyormuş.
Bizim bu günkü gezimize dönersek ortalama 23 km hızla gidip geldik iki defa mola verdik ama sürerken belli bir hızın altına düşmemek için ha bire pedalladım , 5 aydır bisiklet kullanıyorum ve ilk kez bu kadar hızlı bir gezim oldu , eve geldiğimde eskiden akşama kadar sürdüğüm gezilerde ki gibi her yerim ağrıyordu oysa toplam 2 saat 10 dakika pedal çevirmiştim :D
Kadirliye kadar böyle bir hızda gidip gelmemin imkanı yoktu ama gidip gelmiş kadar efor harcadım.25. km de Yaşar Kemalin doğup büyüdüğü hemiteye ulaştık ve vefatından bir yıl önce açılışı yapılan Yaşar Kemal parkını gezdik içeri giremedik ama parkın içerisideki çocuklarla sohbet ettik.
Gidiş ve dönüş te bisiklet sporunda beslenme ,nabız , mesafe,Osmaniye de günlük ve hafta sonu sürülebilecek güzergahlar gibi bir çok konuda bilgi edinmiş oldum.Bu bilgileri kullanırmıyım , Aykut abi gibi bisiklet sporunu hakkını vererek yapar mıyım bunu zaman gösterecek.
Bisikleti illaki bu şekildemi sürmek gerekiyor gibi bir soru gelebilir aklınıza.Cevabı ise ,spor olarak yapmak istiyorsanız 'EVET' bu şekilde sürmek gerekiyor yok efenim ben hobi amaçlı arada şöyle bir değişiklik olsun diye turlamak istiyorum diyorsanız bu bilgilerin size hiç bir gereği yok.Bu bir tercih meselesi ister arkadaşlarınızla toplanın gezin , ister şehirler arası tur bisikletcisi olun , ister dağ bisikletinizle dağ bayır gezin , isterseniz de spor amaçlı sürün bu sizin bileceğiniz bir şey.
Daha anlatacak çok şey var ama bu günlük kafi.
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır gibi bir bisikletci değişiyle yazımızı tamamlayalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder